Список разделов » CG Новости

September 2010 UDK Beta

» Сообщения



23 сетября компания Epic games ,известная по сериям Unreal и Gears of War выпустила September 2010 UDK Beta это последняя версия бесплатного варианта знаменитого движка Unreal Engine 3, что и говорить движок открывает огромные возможности для творчества новоявленным гейм-девелоперам, и дарит шанс выпустить свой коммерческий проект, если блеснете на ежегодном конкурсе независимых игр Make Something Unreal, к тому же Epic оказывает мощнейшую поддержку пользователям UDK.



Итак последняя версия доступна здесь http://www.udk.com/download



Если вы уже начали творить то выкладывайте результаты своих работ(гейплейные видео,скриншоты, демоверсии) сюда: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=368



Вы используете UDK для создания архитектуры, или различных симуляции? Можете пообщаться с другими творцами на этих форумах: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=393 (Architecture Forum)



http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=392 (Scaleform UI Creations)



Хотите создать коммерческий проект? Вам сюда: http://www.udk.com/licensing



Местный FAQ поможет разобраться какой именно тип лицензии вам подходит: http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html



"Фичи" новой версии



· UDK users now have access to the gameplay profiler tool.





· Matinee’s movement tracks can now be split into individual translation and rotation components.





· Users can bulk edit texture properties within the Content Browser





Upgrade Notes



· Due to changes in PhysX you should re-save all of your content.





UDKGame



· Fixed leaning during jumps in UDK.





· Fixed UDKVehicle crash.





· ‘AllowNVidiaStereo3D’ is false by default for UDK.





· Switched UDK maps over to use precomputed visibility.





· Resaved UDK maps for updated PhysX changes.





Также стала доступна способность прямо в редакторе опробовать то что у вас получилось, и если понадобиться отредактировать код.









Некоторые изменения:





Particle System improvements



· Now supports multiple ribbons per emitter.





· New 'RandomSeed' module in Cascade helps particles play back more consistently.





· Random size and lifetime can now be specified per ribbon in an emitter.





· Particle spawn rates are now clamped to prevent negative spawn rates.





Rendering



· Added ‘ImageGrain’ to ‘UberPostProcess.’





· Improved post processing.





o Uses less memory.





o Better CPU/GPU performance.





o Improved quality and consistency.





o New features such as HDR scale and film grain.





· Optimized distortion pass.





· Fixed multiple split-screen issues causing color leaking.





· 'F5' key now enables shader complexity mode by default.





Animation



· Added support for rotating Joint Bone to ‘SkelControlLimb.’





· Animation compression improvements.





o With automatic or the ‘CompressAnimations’ commandlet.





§ Savings of 30% over the previously compressed size are typical.





§ Can be much higher on some animations or with adjustments to the compression parameters.





Scaleform GFx



· Integrated fix for sRGB handling with fonts from Scaleform.





· GFx now supports Distance Field and RGBA UFonts.





· Added a sample GFxUI.int to Engine/Localization/INT/.









DCC Tools (Max/Maya)



· ActorX for Maya and Max 2011 is now supported.





PhysX



· ‘PhysXDestructible’ has been removed.





· APEX destructibles are replacing them.





Other Improvements:



· Workflow enhancements (e.g., find all materials using this texture, support for local collections to the Content Browser).





· Fixed hitches during gameplay caused by long processing times for zero length linechecks.





· OBJ mesh export now can generate a diffuse, specular and normal texture from the material.





· Alternate mesh bone weight import tool has been much improved and supports both low->high and high->low bone count swapping.





· Streaming texture stat enhancements including the new STAT TEXTUREPOOL command.





· Landscape editing improvements.





· The new color picker is now integrated into the mesh paint tool.





· The mesh paint tool now supports flood fill.





· Gamma can now be used even if the tonemapper is activated.





· Texture properties can now be edited in bulk via the Content Browser







Полезные ссылки:



Страницы UDN





http://udn.epicgames.com/Three/CapturingCinematicsAndGamepla...



http://udn.epicgames.com/Three/GameStatsVisualizerReference....



http://udn.epicgames.com/Three/InstrumentingGameStatistics.h...



http://udn.epicgames.com/Three/HitMask.html





Обновления и расширения:



http://udn.epicgames.com/Three/UDKProgrammingHome.html



http://udn.epicgames.com/Three/UDKContentCreationHome.html



http://udn.epicgames.com/Three/UDKLevelCreationHome.html



http://udn.epicgames.com/Three/UDKCommunityLinks.html



http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html



http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFirstScriptProj...



http://udn.epicgames.com/Three/ContentBlog.html



http://udn.epicgames.com/Three/AnimSetEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/KismetUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/AssetConsolidationTool.html



http://udn.epicgames.com/Three/MaterialEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/PostProcessEditorUserGuide.ht...



http://udn.epicgames.com/Three/SoundCueEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/PhATUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/AnimTreeEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/StaticMeshEditorUserGuide.htm...



http://udn.epicgames.com/Three/MaterialInstanceEditorUserGui...



http://udn.epicgames.com/Three/SceneManagerReference.html



http://udn.epicgames.com/Three/ColorPicker.html



http://udn.epicgames.com/Three/ViewportToolbar.html



http://udn.epicgames.com/Three/SCCIntegration.html



http://udn.epicgames.com/Three/ImportingSkeletalMeshTutorial...



http://udn.epicgames.com/Three/ImportingAnimationsTutorial.h...



http://udn.epicgames.com/Three/ImportingMeshesTutorial.html



http://udn.epicgames.com/Three/ExportingMeshesTutorial.html



http://udn.epicgames.com/Three/PhysicsConstraintReference.ht...



http://udn.epicgames.com/Three/Scaleform.html



http://udn.epicgames.com/Three/ScaleformWorkflow.html



http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpVehicles.html



http://udn.epicgames.com/Three/VehiclesTechnicalGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpWeapons.html



http://udn.epicgames.com/Three/WeaponsTechnicalGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/CameraTechnicalGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/PrecomputedVisibility.html



http://udn.epicgames.com/Three/TextureDefinedSpecularReflect...



http://udn.epicgames.com/Three/SoftMasked.html



http://udn.epicgames.com/Three/ColorGrading.html



http://udn.epicgames.com/Three/UnrealScriptReference.html



http://udn.epicgames.com/Three/CommandLineArguments.html



http://udn.epicgames.com/Three/CommandletList.html



http://udn.epicgames.com/Three/ActorX.html



http://udn.epicgames.com/Three/Eat3D.html





Сообщество:



Форумы по UDK www.udk.com/forums



Девелоперы на Linkedln www.linkedin.com/groups?gid=2493123



UDK на FaceBook www.facebook.com/pages/UDK/183744733429



Epic Games на Твитере www.twitter.com/EpicGames





Дерзайте с помощью этого редактора уже созданы такие игры как Damnation и The Ball все в ваших руках!





Дата сообщения: 30.09.2010 18:28 [#] [@]

Количество просмотров у этой темы: 3099.

← Предыдущая тема: Blender 2.5.4 Beta

Случайные работы 3D

Foundry
Follow_me...
Through Glass
Пришелец
Side L
Cups

Случайные работы 2D

В лесу
Red Shorts
Будущее прошлого
Neon North
Серый и задумчивый
Temple
Наверх