Список разделов » CG Новости » Портфолио

Интервью с Евгением Томовым \ "Приключение Десперо"

» Сообщения

Интервью с Евгением Томовым о создании мультфильма "Приключения Десперо"





Интервью на болгарском языке









19/05/2009





Евгений Томов является одним из талантливых болгарских художников-иллюстраторов, работающих в киноиндустрии Голливуда. Фильмы над которыми он работал были назначены на самые престижные награды за анимационный фильм "Энни фильма" Премия "Оскар" и ее французского аналога Сезар. Последним проектом Томова был полнометражный 3D анимационный фильм "Легенда о Десперо", где он был художником-постановщиком.





В настоящее время Г-н Томов работает совместно с Aardman и Sony Pictures. За эти и другие подробности о его работе читайте в интервью что г-н Томов дал для сайта BulArts.



_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _





Расскажите кратко о себе? Как проходит ваш день?



Я попал в киноиндустрию как художник, о чем не жалею. Мои дни не монотонны, они всегда разные исходя из моей работы. Какие-то дни более творческие, и я могу позволить себе рисовать и работать над дизайном для фильмов, а другие идут для встреч, обсуждений, анализа и корректировки работы команды. Но одно постоянно – всегда очень напряженная работа, хотя и в разных областях. Двадцать четыре часа в день обычно слишком мало во время производства. Утром, придя в студию, я получаю задание на сегодняшний день, и иногда получается, что не хватает времени, чтобы выполнить все задания. Вечерам и в выходные я стараюсь не думать о работе ... которая трудно получается ... но я стараюсь провести все время со своей женой Ружой(?), иногда и с друзьями.





О вас и вашем творчестве говорят многие болгарсие СМИ. Вы являетесь одним из болгар покоривших Голливуд. Все пресс-релизы о вас и о вашей творческой деятельности являются весьма позитивными. За счет чего по-вашему мнению вы добились такого успеха?



Я не знаю, что именно значит «большой успех». Для меня важно быть счастливым в том, что я делаю, и чтобы я мог этим обеспечить свою семью, а если работа интересная – это еще лучше! Я это понимаю в таком смысле..., но конечно, в моей жизни ничего не было результатом "слепой удачи". Может быть, мне помогло немного таланта и то, что я рисовал с детства, но мои родители инженеры не были согласны, что я выбрал этот путь в жизни, хотя они меня не беспокоят в моем выборе. Может быть, это звучит как клише, но то, что я есть сейчас, это результат напряженной работы и принятия правильных решений и целенаправленная жизнь каждого перехода, который ведет меня в нужном направлении.





Вы родились в России, жили в Болгарии до эмиграции в Канаду в 1990 году. В своих интервью вы говорили, что власть в нашей стране не предоставляет возможностей для художника, что и явилось причиной для вашей эмиграции. Трудно ли вам было в начале в США? Не могли бы вы рассказать поподробнее об этом периоде вашей жизни?



Не хочу распространятся в своих комментариях о вопросе по положению демократии в Болгарии и о изменениях после 90-х годов. По различным причинам, и до 10 ноября и сразу после этого, Болгария было не самое лучшее место для творческого самовыражения. Я думаю, мы все знаем, почему. Первые годы моей эмиграции в Канаду (февраль 1990), было нелегко и ушло много времени и усилий, чтобы создать контакты и свое имя. Экономический кризис в начале 90-х был не самым благоприятным периодом для художника - я делала иллюстрации для журналов и рекламных агентств, брал дополнительные временные работы, на произвол судьбы... Я уехал всего с 90 долларами в кармане и немного знаний английского языка ... Мой первый опыт в анимации, был только в 1995 году – работал над декорациями, как художник и помощник художественного руководителя. Это первый проект ( "Старушка и голуби) для меня, и режиссера Сильвена Шоме оказался весьма успешным, а также творческим и интересным опытом. Это определило мое будущее на ближайшие годы – далее с короткими перерывами я продолжал работу с Сильвеном до 2006 года.





Как вы смотрите на нынешнюю ситуацию в Болгарии? Это сопоставимо с развитием других стан, где вы живете? Предоставляет ли Болгария больше возможностей для молодых художников сейчас?



Болгария, безусловно, стала гораздо более "человечным" местом для жизни по сравнению с годами, когда я эмигрировал. Это не значит, что я одобряю все, что происходит здесь, и все изменения в образе современного болгарского языка. Я не могу сопоставить ситуацию в Болгарии и в других странах, где я жил, т.к. для разных людей важны разные вещи, поэтому здесь я субъективен. Но я не могу отойти от шока, какие масштабы приобрела коррупция в Болгарии и окончательной, почти циничной коммерциализации жизни. Вопреки Болгария быстро воспринимает прежде всего - неприглядную сторону капитализма, однако, думаю, что уже имеет место и условия для развития молодых художников. Лично я нашел это для себя, но уже сейчас я бы не нашел подходящую для себя специализацию в Болгарии, но рад за художников, которые находят свое место в болгарской реальности, и я искренне надеюсь, что экономика и социальное сознание болгар будет создавать лучшие условия для этого.





Когда вы жили в Болгарии, преподавали искусство. Думаете ли вы в будущем вернуться к этой профессии или, возможно, есть проблемы с техникой вашей практике?



Сразу после того как я окончила Академию художеств в Софии начал вести курс рисования с натуры. Это произошло, когда я работал параллельно, как иллюстратор и графический дизайнер. Это длилось почти четыре года до моего отъезда. С тех пор я не занимаюсь преподавательской деятельностью, хотя часто получаю приглашения на лекции и семинары. 11 июня примет участие в симпозиуме крупнейшего фестиваля анимации в мире Anneci, во Франции, где он будет читать лекции о творческом процессе создания "Приключений Десперо". На данный момент я не могу отказаться от работы в фильмах и заняться академическим преподаванием. На данный момент я не могу связать эти два занятия оба – на это уходит много времени, но это не значит, что я исключаю такие варианты в будущем. Сейчас нужно думать над текущим фильмом, работа над которым началась в январе 2009 года, и должна быть закончена к Рождеству в 2011 году.





Какое направление вам подходит в большей степени - 2D или 3D? В каком направлении вы планируете работать в основном в будущем?



Был момент, когда мне не очень симпатизировали 3D-технологии, но сегодня, признаюсь, ситуация изменилась, и теперь я могу снимать фильмы, которые гораздо выше «пластмассовой» эстетики, которая устоялась в 3D фильмах несколько лет назад. Я думаю, что, несмотря на мои симпатии к рисованной анимации, есть более интересные задачи и их решения, которые открывают за счет 3D-технологий. Кроме того, для меня представляет интерес гибрид между 3D и художественным фильмом. Я думаю, что в ближайшем будущем нам представят фильмы, где границы между различными средствами массовой информации - кино, игр, 3D анимации и 3D эффектов - будет полностью стерта. Это, конечно, не означает, что традиционная 2D анимации и художественные фильмы исчезнут, ведь, например, с появлением кино, остался и театр.





Вы были художником-постановщиком (production designer) в последнем 3D анимационном фильме "Приключения Десперо". Не могли бы вы рассказать, какая работа у художника-постановщика (production designer) и его роль в общей деятельности в 3D фильме?



Художник-постановщик определяет визуальный стиль и дизайн фильма. Я работал над традиционным рисунком, рисовал вручную с использованием компьютерных программ, так же создавал стилистические принципы в дизайне и цветовую гамму фильма. Соответственно, для этого, нужно подобрать команду художников и дизайнеров, которые подойдут по выбранной стилистики и эстетике. Второй этап работы - выбор и назначение команды художественного отдела, который в дальнейшем занимается дизайном всего, что мы видим на экране. Моей задачей также является контроль за творческую продукцию 3D элементов, над этим работает совершенно другая команда – здесь целью является поддержание требуемой эстетики, стиля и конечного качества фильма. Как правило, я занимаюсь различными этапами разработки и производства от начала до конца, который длиться обычно около трех лет.











Дизайнът на градчето в "Легендата за Десперо" от ранния етап на разработката на филмовата визия; Художник: Евгени Томов





Стиль используемый в "Приключения Десперо" поистине уникальный. Представление такой стилистики анимации достигнуто благодаря вам. Как вы считаете, возможно ли появление данной стилистики и методов в 3D фильмах в будующем у Pixar и DreamWorks?



Стиль и визуальная эстетика «Десперо» определены именно конкретным сюжетом. Целью было не изобретать новый, универсальный стиль, а создать видение, которое хорошо отражает атмосферу сценария и было непохоже на уже созданное в Pixar и DreamWorks. Если есть что-то в этом стиле, что мы хотим использовать в будущих проектов, то это целенаправленное использование техники живописи и удаленность от цифровой, синтетической формы в виртуальном 3D-мире, который мы стремимся показать на экране. Основными компонентами для достижения такой «теплоты» и эстетики являются органично сочетающиеся текстуры и 3D (объемное?) освещение. Наш подход отличается от тех, которые уже известны на примерах Pixar и Dreamworks, которые уже устоялись в профессиональной среде. Сейчас 3D анимация представляет собой относительно новое явление, которое все еще развивается. Надеемся, что на нее свое влияние окажет и «Десперо».











Още няколко ранни творби, показващи визията на "Легендата за Десперо"





В "Les Triplettes de Belleville" и в “Приключениях Десперо” используюется аналогичная цветовая гамма, которая создает ощущение ретро. Случайно ли использование одинакового цветового диапазона в обоих фильмах или они несут аналогичную идеи?



Возможно, это связано с моими личными эстетическими предпочтениями, но с другой стороны возможно определено и характером обоих фильмов – здесь использован более художественных и разнообразный подход к цвету. Я не любитель кричать, но отмечу, что не люблю несколько пластмассовые и синтетические цвета в современной анимации.















"Легендата за Десперо" - кадри от филма





Работили сте с френският художник Силвен Шоме по няколко невероятни проекта, включително "Les Triplettes de Belleville". Какво бихте казали за него и работата с него? Как повлия той на Вашето творчество и кариера?



Със Силвен Шоме работих с прекъсвания в продължение на 11 години, на практика по всичките му проекти. Работата ми със Силвен беше много интересна и удовлетворяваща творчески, но също така и много стресираща и трудна поради човешките му качества. Филмите, по които работихме заедно отвориха доста врати както за мен, така и за него, и остават уникални като изживяване.





При работата ви по “The Tale of Despereaux”, пътищата ви с Силвен Шоме се разделят. Той продължава работа по "Илюзиониста", а Вие продължавате да работите по "Десперо". Какво Ви подтикна да вземете това решение?



Силвен Шоме остава един от най-талантливите хора, с които съм работил някога, но също така и един от най-трудните. Той имаше много добро отношение към мен и въпреки това небеше лесно да си до него. Честно казано не съжалих никога след като го напуснах в началото на 2006г. и заминах за Лондон да работя по "The Tale of Despereaux". Причините не са свързани само с характера на Силвен. Единбург е чудесно място да се посети за седмица или две, но аз не бих избрал да живея там за дълго. Силвен реши да се установи там и да основе студио. Аз издържах две години и два месеца... Доколкото знам, сега вече и на него не му понася там. Климата не е за хора, които са израстнали на слънце. Друга причина е, че исках да опитам и друг тип проекти, триизмерните например, а и друг тип режисьори. Дадохме един на друг каквото можахме и беше време да продължим по своите пътища. За мен Силвен Шоме остава един от уникалните съвременни анимационни режисьори.





Правилно ли е триизмерните анимации да се заклеймяват като филми за деца и смятате ли, че начинът им на представяне може да разбие тези представи за тях?



Няколко са причините за това стереотипно възприемане на 3D филмите. Първо, те по правило са скъпи и високите бюджети изискват сигурни печалби и връщане на инвестициите... за съжаление... Детските филми по правило пълнят касите на филмовите продуценти - децата са най-лоялните зрители и освен всичко обикновенно "завличат" и родителите си в киносалоните. След това следва масова психоза по купуване на играчки и така наречената "меморобилия" базирани на герои от филма. Напоследък задалжително се правят и компютърни игри, базирани на анимационните филми, за които също потенциални купувачи са децата. За съжаление тези са едни основните причини продуцентите да лимитират разнообразието на 3D анимационните филми, което съответно създава стереотипни идеи, че този вид медия е само за детска публика. Постепенно, с появата на нови, хибридни филми между анимация и игрално кино, а също редките появи на 3D филми с по-широка ориентация, надявам се, ще променят ситуацията в бъдеще.





Персонажите в “The Tale of Despereaux” изглеждат като оживели от илюстрациите в старите книжки с приказки. Филма носи носталгия към детството ни. Това ли е начинът 3D анимациите да достигнат до вече порастналите деца?



Целта ми не беше само да събудя интереса на възрастните. Както отбелязах, не мисля, че единственият път за 3D анимацията е откровено дигиталната естетика. Мисля, че има място за по-широк диапазон от стилове и нашият подход в "Десперо" има качества и потенциал. Постарахме се да дадем "душа" и характер на визията, а не само приятен за окото стил. Не мисля, че всичко на екрана трябва да има крещящи и наситени цветове за да е интересно и красиво. Връзката с публиката е двустранна: производителите на филми се стараят да предвидят какво ще се хареса, но също така и филмите възпитават вкус и разбиране у зрителя, стига да имаш смелостта да опиташ, а не да вървиш само по проверените формули.







"Легендата за Десперо" - скици, част от дизайна на персонажите





Как се създава един запомнящ се анимационен герой? Какво вдъхновение и какви средства са нужни?



Анимационният герой трябва да има характер и душа. Само ефектен дизайн не стига ако художника не успее да убеди публиката, че героя е истински и зрителите не повярват на еможиите му. Сигурно всеки добър дизайнер знае това, но на някой се отдава повече да го постигнат. Навярно затова има и по-добри художници... а и таланта е нещо, което трудно се учи.





Ако имате възможност да направите собствен анимационен филм, за какво ще се разказва той и с кого бихте го реализирали?



За момента нямам време да мисля за собствен проект, но ако някой ден имам вдъхновението и времето да работя по такъв, на всяка цена бих се постарал историята да е непредвидима, без клишета, а също така да има "душа" и убедителна емоция. Най-добре се получават сценарии базирани на собствени преживявания. Звучи доста общо, но засега съм далече от собствен сценарий.





Какви бъдещи професионални върхове сте си поставили, от какво сте привлечен понастоящем?



Това, с което се занимавам професионално ми харесва, но има какво да се желае още. Единствено бих могъл да се надявам на все по-добри и интересни проекти, както и все по интересни режисьори, с които да работя.





Смятате ли да се върнете за постоянно в България и например да основете свое студио за 3D филми или да работите със свои български колеги по някакви бъдещи проекти?



Не съм готов още за такава стъпка - отвикнал съм от начините на работа в България. За студио, което да е конкурентноспособно са необходими достатъчно хора с талант и професионално отношение към работата - дисциплина и трудова етика. Докато таланти има достатъчно, недостига на вторите качества е твърде явен не само сред художниците в България. По принцип отношението към работата и професията на българина има да извървява дълъг път, независимо, че нещата напоследък доста се промениха към по-добро.





Бяхте номиниран с престижната награда "Ани" в категорията "Най-добър дизайнер за пълнометражна анимация" за 2008г. Какво най-вече са наградите и номинациите за един художник - престиж и портфолио или удовлетворение и постижение?



Освен нормалната суета за един художник да е признат от най-високият форум в индустрията, на практика това също осигурява съответната репутация и доверие от страна на продуценти и режисьори. Накратко - можеш да разчиташ на повече творческа свобода, защото хората ти вярват, че знаеш какво правиш и че резултата ще е добър.







Евгени Томов на премиерата на "Легендата за Десперо", 2008г.







Евгени Томов и съпругата му Ружа на червения килим в Кан, 2003г.





Научихме, че работите по визията на новата анимация на "Сони", "Arthur Cristmas". Можете ли да ни разкажете нещо повече за този проект? Лесно ли протича работата Ви по него?



Проекта е доста амбициозен за времето, което имаме. Копродукция е между уникалното английско студио Aardman и Sony Pictures. Aardman са носители на няколко Оскара и много други престижни награди. Техни филми са "Chicken run" и "Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit". "Arthur Cristmas" ще е различен визуално от познатия на всички любители на анимацията типичен "пластелинов" стил на Aardman. Работата е много интересна, но не е никак лесна - две и половина години за мащабен филм като този са съвсем недостатъчни и ни чакат много интензивни месеци.



Филмът е с бюджет 97 милиона долара, което същио не е толкова много в сравнение с бюджетите на Pixar и Dreamworks. Ще трябва да работим много ефикасно и организирано за да направим добър филм с толкова богат сценарий. Филмът е базиран на необичайна коледна история, забавна и, надявам се, емоционално ангажираща. Не мога да влизам в детайли, защото големите студиа много внимават за информацията, която може да се споделя по новите им проекти.





Какво е мнението Ви за интернет арт мрежите, каквато е и BulArts.com?



Радвам се, че има Art на Интернета, а не само евтини консуматорски сайтове! Надявам се това да повлияе и на колтивирането на нови вкусове и интереси у побликата. Пожелавам на BulArts.com да има сериозен дял в тази мисия!





Бихте ли пожелали нещо на нашите читатели?





Да са творци във всеки аспект на жива им. Откривайте свой път във всяко нещо, с което се захващате и ще се чувствате много по-удовлетворени! Правете го с любов и ще сте по-щастливи!





Благодарим Ви за това интервю!



Желаем Ви още по-големи професионални успехи и много щастие!





Успех и на BulArts, а също и на читателите Ви!





Источник: http://www.bularts.com/interview-4.html?lang=bg

Дата сообщения: 08.09.2009 16:17 [#] [@]

Trofei



спасибо за интервью, хоть и на болгарском... но кое-что понять можно Smile

Дата сообщения: 08.09.2009 16:53 [#] [@]

теперь для сайта более читаемо...

Дата сообщения: 09.09.2009 18:32 [#] [@]

спасибо за статью Trofei clap

Дата сообщения: 15.09.2009 10:03 [#] [@]

Количество просмотров у этой темы: 5300.

← Предыдущая тема: Интервью с Kenichi Nishida (Eng)

Случайные работы 3D

Москвич-412-ИЭ
рабочее утро
Брат мой Каин
Bakerstreet Entrance
Zombie Rabbits Level
Tenebre Space Station

Случайные работы 2D

Attack
Say Hello To Mama
Gun
Грибник
Красная Гора
Апокалипсис
Наверх