September 2010 UDK Beta
Автор: Teku |
23 сетября компания Epic games ,известная по сериям Unreal и Gears of War выпустила September 2010 UDK Beta это последняя версия бесплатного варианта знаменитого движка Unreal Engine 3, что и говорить движок открывает огромные возможности для творчества новоявленным гейм-девелоперам, и дарит шанс выпустить свой коммерческий проект, если блеснете на ежегодном конкурсе независимых игр Make Something Unreal, к тому же Epic оказывает мощнейшую поддержку пользователям UDK. Итак последняя версия доступна здесь Если вы уже начали творить то выкладывайте результаты своих работ(гейплейные видео,скриншоты, демоверсии) сюда: Вы используете UDK для создания архитектуры, или различных симуляции? Можете пообщаться с другими творцами на этих форумах: Хотите создать коммерческий проект? Вам сюда: Местный FAQ поможет разобраться какой именно тип лицензии вам подходит: "Фичи" новой версии · UDK users now have access to the gameplay profiler tool.
· Matinee’s movement tracks can now be split into individual translation and rotation components.
· Users can bulk edit texture properties within the Content Browser
Upgrade Notes · Due to changes in PhysX you should re-save all of your content.
UDKGame · Fixed leaning during jumps in UDK.
· Fixed UDKVehicle crash.
· ‘AllowNVidiaStereo3D’ is false by default for UDK.
· Switched UDK maps over to use precomputed visibility.
· Resaved UDK maps for updated PhysX changes.
Также стала доступна способность прямо в редакторе опробовать то что у вас получилось, и если понадобиться отредактировать код.
Некоторые изменения:
Particle System improvements · Now supports multiple ribbons per emitter.
· New 'RandomSeed' module in Cascade helps particles play back more consistently.
· Random size and lifetime can now be specified per ribbon in an emitter.
· Particle spawn rates are now clamped to prevent negative spawn rates.
Rendering · Added ‘ImageGrain’ to ‘UberPostProcess.’
· Improved post processing.
o Uses less memory.
o Better CPU/GPU performance.
o Improved quality and consistency.
o New features such as HDR scale and film grain.
· Optimized distortion pass.
· Fixed multiple split-screen issues causing color leaking.
· 'F5' key now enables shader complexity mode by default.
Animation · Added support for rotating Joint Bone to ‘SkelControlLimb.’
· Animation compression improvements.
o With automatic or the ‘CompressAnimations’ commandlet.
§ Savings of 30% over the previously compressed size are typical.
§ Can be much higher on some animations or with adjustments to the compression parameters.
Scaleform GFx · Integrated fix for sRGB handling with fonts from Scaleform.
· GFx now supports Distance Field and RGBA UFonts.
· Added a sample GFxUI.int to Engine/Localization/INT/.
DCC Tools (Max/Maya) · ActorX for Maya and Max 2011 is now supported.
PhysX · ‘PhysXDestructible’ has been removed.
· APEX destructibles are replacing them.
Other Improvements: · Workflow enhancements (e.g., find all materials using this texture, support for local collections to the Content Browser).
· Fixed hitches during gameplay caused by long processing times for zero length linechecks.
· OBJ mesh export now can generate a diffuse, specular and normal texture from the material.
· Alternate mesh bone weight import tool has been much improved and supports both low->high and high->low bone count swapping.
· Streaming texture stat enhancements including the new STAT TEXTUREPOOL command.
· Landscape editing improvements.
· The new color picker is now integrated into the mesh paint tool.
· The mesh paint tool now supports flood fill.
· Gamma can now be used even if the tonemapper is activated.
· Texture properties can now be edited in bulk via the Content Browser
Полезные ссылки: Страницы UDN
Обновления и расширения:
Сообщество: Форумы по UDK Девелоперы на Linkedln UDK на FaceBook Epic Games на Твитере
Дерзайте с помощью этого редактора уже созданы такие игры как Damnation и The Ball все в ваших руках!
|
Количество просмотров у этой темы: 3103.
← Предыдущая тема: Blender 2.5.4 Beta