Список разделов » CG Новости

September 2010 UDK Beta

» Сообщения



23 сетября компания Epic games ,известная по сериям Unreal и Gears of War выпустила September 2010 UDK Beta это последняя версия бесплатного варианта знаменитого движка Unreal Engine 3, что и говорить движок открывает огромные возможности для творчества новоявленным гейм-девелоперам, и дарит шанс выпустить свой коммерческий проект, если блеснете на ежегодном конкурсе независимых игр Make Something Unreal, к тому же Epic оказывает мощнейшую поддержку пользователям UDK.



Итак последняя версия доступна здесь http://www.udk.com/download



Если вы уже начали творить то выкладывайте результаты своих работ(гейплейные видео,скриншоты, демоверсии) сюда: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=368



Вы используете UDK для создания архитектуры, или различных симуляции? Можете пообщаться с другими творцами на этих форумах: http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=393 (Architecture Forum)



http://forums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=392 (Scaleform UI Creations)



Хотите создать коммерческий проект? Вам сюда: http://www.udk.com/licensing



Местный FAQ поможет разобраться какой именно тип лицензии вам подходит: http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html



"Фичи" новой версии



· UDK users now have access to the gameplay profiler tool.





· Matinee’s movement tracks can now be split into individual translation and rotation components.





· Users can bulk edit texture properties within the Content Browser





Upgrade Notes



· Due to changes in PhysX you should re-save all of your content.





UDKGame



· Fixed leaning during jumps in UDK.





· Fixed UDKVehicle crash.





· ‘AllowNVidiaStereo3D’ is false by default for UDK.





· Switched UDK maps over to use precomputed visibility.





· Resaved UDK maps for updated PhysX changes.





Также стала доступна способность прямо в редакторе опробовать то что у вас получилось, и если понадобиться отредактировать код.









Некоторые изменения:





Particle System improvements



· Now supports multiple ribbons per emitter.





· New 'RandomSeed' module in Cascade helps particles play back more consistently.





· Random size and lifetime can now be specified per ribbon in an emitter.





· Particle spawn rates are now clamped to prevent negative spawn rates.





Rendering



· Added ‘ImageGrain’ to ‘UberPostProcess.’





· Improved post processing.





o Uses less memory.





o Better CPU/GPU performance.





o Improved quality and consistency.





o New features such as HDR scale and film grain.





· Optimized distortion pass.





· Fixed multiple split-screen issues causing color leaking.





· 'F5' key now enables shader complexity mode by default.





Animation



· Added support for rotating Joint Bone to ‘SkelControlLimb.’





· Animation compression improvements.





o With automatic or the ‘CompressAnimations’ commandlet.





§ Savings of 30% over the previously compressed size are typical.





§ Can be much higher on some animations or with adjustments to the compression parameters.





Scaleform GFx



· Integrated fix for sRGB handling with fonts from Scaleform.





· GFx now supports Distance Field and RGBA UFonts.





· Added a sample GFxUI.int to Engine/Localization/INT/.









DCC Tools (Max/Maya)



· ActorX for Maya and Max 2011 is now supported.





PhysX



· ‘PhysXDestructible’ has been removed.





· APEX destructibles are replacing them.





Other Improvements:



· Workflow enhancements (e.g., find all materials using this texture, support for local collections to the Content Browser).





· Fixed hitches during gameplay caused by long processing times for zero length linechecks.





· OBJ mesh export now can generate a diffuse, specular and normal texture from the material.





· Alternate mesh bone weight import tool has been much improved and supports both low->high and high->low bone count swapping.





· Streaming texture stat enhancements including the new STAT TEXTUREPOOL command.





· Landscape editing improvements.





· The new color picker is now integrated into the mesh paint tool.





· The mesh paint tool now supports flood fill.





· Gamma can now be used even if the tonemapper is activated.





· Texture properties can now be edited in bulk via the Content Browser







Полезные ссылки:



Страницы UDN





http://udn.epicgames.com/Three/CapturingCinematicsAndGamepla...



http://udn.epicgames.com/Three/GameStatsVisualizerReference....



http://udn.epicgames.com/Three/InstrumentingGameStatistics.h...



http://udn.epicgames.com/Three/HitMask.html





Обновления и расширения:



http://udn.epicgames.com/Three/UDKProgrammingHome.html



http://udn.epicgames.com/Three/UDKContentCreationHome.html



http://udn.epicgames.com/Three/UDKLevelCreationHome.html



http://udn.epicgames.com/Three/UDKCommunityLinks.html



http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFAQ.html



http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFirstScriptProj...



http://udn.epicgames.com/Three/ContentBlog.html



http://udn.epicgames.com/Three/AnimSetEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/KismetUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/AssetConsolidationTool.html



http://udn.epicgames.com/Three/MaterialEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/PostProcessEditorUserGuide.ht...



http://udn.epicgames.com/Three/SoundCueEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/PhATUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/AnimTreeEditorUserGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/StaticMeshEditorUserGuide.htm...



http://udn.epicgames.com/Three/MaterialInstanceEditorUserGui...



http://udn.epicgames.com/Three/SceneManagerReference.html



http://udn.epicgames.com/Three/ColorPicker.html



http://udn.epicgames.com/Three/ViewportToolbar.html



http://udn.epicgames.com/Three/SCCIntegration.html



http://udn.epicgames.com/Three/ImportingSkeletalMeshTutorial...



http://udn.epicgames.com/Three/ImportingAnimationsTutorial.h...



http://udn.epicgames.com/Three/ImportingMeshesTutorial.html



http://udn.epicgames.com/Three/ExportingMeshesTutorial.html



http://udn.epicgames.com/Three/PhysicsConstraintReference.ht...



http://udn.epicgames.com/Three/Scaleform.html



http://udn.epicgames.com/Three/ScaleformWorkflow.html



http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpVehicles.html



http://udn.epicgames.com/Three/VehiclesTechnicalGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpWeapons.html



http://udn.epicgames.com/Three/WeaponsTechnicalGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/CameraTechnicalGuide.html



http://udn.epicgames.com/Three/PrecomputedVisibility.html



http://udn.epicgames.com/Three/TextureDefinedSpecularReflect...



http://udn.epicgames.com/Three/SoftMasked.html



http://udn.epicgames.com/Three/ColorGrading.html



http://udn.epicgames.com/Three/UnrealScriptReference.html



http://udn.epicgames.com/Three/CommandLineArguments.html



http://udn.epicgames.com/Three/CommandletList.html



http://udn.epicgames.com/Three/ActorX.html



http://udn.epicgames.com/Three/Eat3D.html





Сообщество:



Форумы по UDK www.udk.com/forums



Девелоперы на Linkedln www.linkedin.com/groups?gid=2493123



UDK на FaceBook www.facebook.com/pages/UDK/183744733429



Epic Games на Твитере www.twitter.com/EpicGames





Дерзайте с помощью этого редактора уже созданы такие игры как Damnation и The Ball все в ваших руках!





Дата сообщения: 30.09.2010 18:28 [#] [@]

Количество просмотров у этой темы: 3103.

← Предыдущая тема: Blender 2.5.4 Beta

Случайные работы 3D

Дорога в освобожденный Орлеан 8мая 1429 года
Light Up the Sky
Alien Insectoid
По мотивам МТЗ
Корабли для игры Star Conflict
Храм Ветра.

Случайные работы 2D

Осенний вечер на старой улице
Красные собаки Зуматры
Тотемный пейзаж
Cybergirl
Alien
Начни с простого-2
Наверх